کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور با افزایش تولید مسکن 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: با افزایش میزان تولید و ساخت مسکن شاهد کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور خواهیم بود.

آقای هادی عباسی گفت: ساخت مسکن در کشور می تواند رشد بالا در اقتصاد ایجاد کند در بحت تورم وزن بخش مسکن بسیار بالا است بنابراین در صورتی که تولید و عرضه مسکن را افزایش دهیم هم شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود و هم زمینه ساز افزایش اشتغال و کاهش نرخ تورم خواهیم بود.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی، در عرضه مسکن برای این که دهک های پایین جامعه درحوزه مسکن توانمند شوند باید زمین در شهر ها و روستا ها با هزینه صفر عرضه کنیم و دولت و بنیاد مسکن بدون آنکه پولی بابت زمین دریافت کنند اراضی دولتی را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بتوانند بر روی این اراضی مسکن بسازند.

عباسی می گوید: در صورتی که ساخت این واحدها به صورت یک طبقه حیاط دار باشد هزینه های ساخت بسیار کاهش می یابد و مسکن های یک طبقه هم هزینه های ساخت را کاهش می دهد و هم زمان ساخت را کوتاه تر می کندو از سوی دیگر مصالح مورد نیاز برای ساخت کمتر می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه با افزایش تولید مسکن شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در پهنه کشور و کاهش نرخ تورم خواهیم بود، افزود: ضروری است زمین با هزنیه صفر تامین و نباید واحد های مسکونی متراکم بسازیم چراکه اجرای این طرح باعث افزایش زمان تولید مسکن می شود و از سوی دیگر مصرف مصالح ساختمانی را افزایش می دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار